Online verhuur, hoe werkt dat?

De appartementen van de Kop van Laak worden online verhuurd. Dat houdt in dat alle stappen in het proces online plaatsvinden. Het invullen van het inschrijfformulier, het uploaden van de benodigde documenten, de toewijzing en het tekenen van het contract.

Wil je er meer over weten? In de onderstaande videofragmenten leggen we stap voor stap uit hoe het huurproces werkt.

Je droomwoning in Kop van Laak gevonden?

Zodra de verhuur van start gaat, vind je op deze website het totale aanbod van Kop van Laak. Zodra je jouw perfecte woning hebt gevonden, kun je van start met je inschrijving. Digitaal huren betekent ook: digitaal inschrijven. Je kunt dit doen wanneer het jou uitkomt en je hoeft er de deur niet voor uit! Handig toch? Via onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de start verhuur en de datum van de eerste matchronde. Om teleurstelling te voorkomen raden we je aan om alvast te bekijken of je aan de inkomensrichtlijnen en andere voorwaarden kunt voldoen.
Huurvoorwaarden en inkomensrichtlijnen

Stap 1: Online inschrijving

Zodra de verhuur van start is gegaan, komt via deze website het online inschrijfformulier beschikbaar. Bij je inschrijving wordt gevraagd om persoonsgegevens en documenten aan te leveren. We gaan erg zorgvuldig om met jouw gegevens en verstrekken deze niet aan derden. We gebruiken de gegevens alleen om te bepalen of we een huurwoning aan je kunnen toewijzen. Na het compleet invullen van het inschrijfformulier wordt er een online dossier voor je aangemaakt.

Stap 2: het online klantdossier

Na je inschrijving ontvang je een link waarmee je het wachtwoord van je online klantdossier kunt aanmaken. In deze beveiligde omgeving kun je vervolgens je gegevens, documenten en woningvoorkeuren beheren. Controleer je gegevens, en vul deze indien van toepassing aan met de gegevens van je partner.

Stap 3: documenten verzamelen

Tijdens de inschrijving worden er documenten opgevraagd. Dit zijn voornamelijk documenten gerelateerd aan je identiteit en je inkomen. Hiermee kunnen we controleren of je aan de inkomensrichtlijnen en andere voorwaarden kunt voldoen. Zorg ervoor dat je de gevraagde documenten aanlevert volgens de AVG richtlijnen. Dat houdt in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Ook vragen we je om alle documenten via het dossier aan te leveren en niet via e-mail. De benodigde huisvestingsvergunning van de Gemeente Den Haag vraag je pas aan na het ondertekenen van je huurovereenkomst.

Stap 4: documenten uploaden

Upload de documenten die je in de vorige stap digitaal hebt verzameld in je dossier. Log in op je dossier om aan de slag te gaan!

Stap 5: aanpassen woonwensen & matchen

Controleer of de woningen die je als voorkeur hebt aangegeven nog aansluiten bij jouw woonwensen. Daarna is jouw dossier compleet en word je als kandidaat meegenomen in de matchronde. Zijn er meerdere geschikte kandidaten voor één woning? Dan wordt de toewijzing bepaald middels een digitale loting. Als er een woning aan jou is toegewezen ontvang je hierover bericht via e-mail. Vervolgens kun je de toewijzing via je dossier accepteren. Daarna worden de documenten- en creditcheck uitgevoerd. Als deze positief is, ontvang je het huurcontract online voor ondertekening.

Downloads